الرئيسية / תרבות-ثقافة / חוברת “הנגשה פרטנית לתלמיד ולהורה” שהופקה ע”י משרד החינוך

חוברת “הנגשה פרטנית לתלמיד ולהורה” שהופקה ע”י משרד החינוך

חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות והתקנות שהותקנו מכוחו נועדו להבטיח את זכותו של האדם להשתתפות שוויונית ופעילה בחברה בתחומי החיים השונים, ולתת מענה הולם לצרכיו. החוק הגדיר אדם עם מוגבלות כ”אדם עם לקות פיזית, נפשית או שכלית לרבות קוגניטיבית, קבועה או זמנית, אשר בשלה מוגבל תפקודו באופן מהותי בתחום אחד או יותר מתחומי החיים העיקריים”.

נושא ההנגשה בתחום החינוך מפורט בסימן ז’ לחוק מוסדות חינוך, מוסדות על-תיכוניים, שירותי חינוך והשכלה – נגישות. הנגשת מערכת החינוך בהתאם לצרכים של תלמיד או הורה עם מוגבלות, מאפשרת לתלמיד לממש את זכותו לחינוך ולשוויון, ומאפשרת להורה עם מוגבלות לקחת חלק בחוויות הלימודיות של ילדיו. החוק והתקנות מחייבים את הרשויות והבעלויות להנגיש את מוסדות החינוך ואת השירות החינוכי לתלמידים עם מוגבלות ולהורים עם מוגבלות, כאשר המוסד החינוכי אינו מותאם לצורכיהם.

אם אתם או ילדכם זקוקים להתאמה פיזית (הנגשה) של המוסד החינוכי (בשל מוגבלות), המחייבות התארגנות מיוחדת לשנת הלימודים הבאה, ניתן ליצור קשר עם רכז הנגישות במועצה בטלפון: 054-3060080 או בכתובת הדואר האלקטרוני: awidatwesam@gmail.com למטרת ביצוע בדיקות הנגשה, או לפנות למחלקת חינוך בטלפון 046981137 שלוחה 811 או 815.

לידיעתכם, עפ”י חוזר מנכ”ל משרד החינוך תשע”ב/4(א) – הקדמת הרישום לילדים בעלי צרכים מיוחדים הזקוקים להנגשה פיזית של המוסד החינוכי: “…הילדים זכאים להירשם במשרדי מחלקת החינוך ברשות המקומית שבה הם מתגוררים במהלך חודש יוני של השנה הקלנדרית הקודמת למועד התחלת שנת הלימודים בפועל, קרי כ-15 חודשים לפני הכניסה למוסד החינוכי ללימודים בפועל…”

>>חוברת מידע להורים בנושא הנגשה פרטניתעברית | ערבית

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *