الرئيسية / حسابات / טיוטת צו הארנונה לשנת 2023

טיוטת צו הארנונה לשנת 2023

4.6.2022

בהתאם לתקנון 136 לפקודת העיריות מיום 2014/3/26 ,תוקנה הוראת סע’ 276 לפקודה, העוסקת בשינוי המועד לאישור צו הארנונה במליאת המועצה וכן בחובת פרסום הצו ועוד קודם לכך, פרסום טיוטה שלו.

התיקונים בפקודת העיריות חלים גם על המועצה המקומית מכוח סעיף 34א לפקודת המועצות המקומיות, הקובע כי הוראת סע’ 276 לפקודה תחול על המועצה.

אשר על כן, תדון המועצה המקומית מגדל שמס בצו הארנונה לשנת 2023 בישיבת מליאה שלא מן המניין שנקבעה ליום 14/06/2022.

בהתאם לסעיף 276 (ד) לפקודה המועצה עומדת בחובת פרסום טיוטת הצעת צו הארנונה לפני אישורו במועצה, לפחות 10 ימים לפני ישיבת המועצה, ומעמידה את טיוטת ההצעה לעיון הציבור באתר האינטרנט ובמשרדי המועצה.

דברי הסבר

בהתאם לסעיף 7 לחוק ההסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב) , התשנ”ג – 1992 , תעריפי הארנונה מתעדכנים מדי שנה בהתאם לממוצע של שינוי מדד המחירים לצרכן ולמדד השכר הציבורי בתקופה הקובעת שבין ( מאי 2021 למאי 2022 ).

שיעור העלייה האוטומטית בתעריפים שנגזר ממנגנון זה לשנת 2023 הינו 1.37% ,וזאת לעומת עלייה 1.92% בשנת 2022 .

תעריפי ארנונה

יודגש כי חל שינוי בתעריפי הארנונה בהתאם לשיעור העדכון כמתחייב על פי דין, בנוסף להחלטת המועצה על שורה של מהלכי התייעלות והפחתות במגוון נושאים. כמו , מחסנים מגורים, מבנה חקלאי, מערכת סלולארית, מוסכים, קרקע תפוסה למטרה חקלאית.

הוספת סיווגים זו כפופה לאישור המועצה ואישורם של שרי הפנים והאוצר וניתן יהיה לחייב את הנכסים ביישוב בסיווגים אלו רק לאחר קבלת אישור השרים. החיוב, ככל שיאושר, יחול למפרע מתחילת שנת 2023 .שומות הארנונה יוצאו בשלב זה על הסיווגים בתוספת שיעור העדכון האוטומטי בלבד.

 

על מנת להקל על העיון בחומר מצורף צו הארנונה לשנת 2022 (לחץ כאן) ,וכמו כן מצורפת טיוטת צו הארנונה לשנת 2023 (לחץ כאן) .

 

נוהל מדיניות מדידת נכסים לצרכי ארנונה

מבוא

  • סעיף 287 (3 )בפקודת העיריות [נוסח חדש] 1964 קובע: ” לעניין ארנונה רשאי מי שהוסמך לכך על ידי ראש העיריה – להיכנס בכל עת סבירה לנכסים, בעצמו או על ידי שליחיו, ולערוך בהם בדיקות ומדידות”, כלומר לצורך חישוב הארנונה יש לבצע מדידה של הנכס.
  • בהתאם לסעיף 8 (ב1 ) לחוק הסדרים במשק המדינה ) תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב(, תשנ”ג-1992:
  • חישוב שטחו של נכס לעניין הטלת ארנונה כללית יהיה במטרים רבועים; הארנונה הכללית שתוטל על נכס תהיה בסכום המתקבל ממכפלת מספר המטרים הרבועים של הנכס בסכום הארנונה למטר רבוע.
    • מכיוון ששטח הנכס נקבע על ידי מדידתו וחישוב תוצאות המדידה, נדרשת מדידה בדיוק המתאים.
    • חישוב שטח של נכס יתבצע בהתאם לצו הארנונה.

שיטת מדידה ;

  1. שיטת המדידה במועצה מקומית מגדל שמס ברוטו – ברוטו, אשר נכללת רצפות, קירות פנימיים, קירות חיצוניים, שטחים משותפים.

2.1 צו הארנונה קובע שיטת החישוב ומפרט את סוגי השימושים שנכללים בחישוב הארנונה, כגון;  מחסנים, מרפסות, מרתפים, עלויות גג  ועוד….

2.2 השיטה נקבעה בהתאם לצו הארנונה של מועצה מקומית מגדל שמס.

 

חיוב בנינים המשמים למגורים;

  1. האזור הגיאוגרפישבו נמצאת מגדל שמס :-  על רקע המיקום הגיאוגרפי וממאפייני היישוב עצמו המכריחה בניה של קומת עמודים סגורה המיועדת לצרכים המשתנים של מזג האוויר, משמשת לתושבים כמיקום אחסנה לעצים ומזון לאורך תקופת השלג, לכן שיטת חיוב בארנונה כללית על נכסים המשמשים  למגורים כלהלן ;

3.1  שטח נכס המשמש למגורים  (להלן:” יחידת דיור אחת) שהינו מעל 60 מ”ר מקבל הפחתה בחיוב

ארנונה בשיעור 15% משטח הברוטו של הנכס.                                                                               

 

                            

על החתום: 

          מזכיר המועצה                                                                                                      ראש    המועצה

  

להלן טיוטת צו ארנונה לשנת 2023 : לחץ להורדה

tsv_arnona23_tyota1

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *