פרוטוקול מליאת מועצה מן המניין מס’ 02/2021

25/02/2021

פרוטוקול  מליאת מועצה מן המניין מס’ 02/2021

שנערכה ביום: 25-02-2021

 

נוכחים: 

  • מר דולאן אבו סאלח , ראש המועצה
  • ד”ר גסאן אבראהים , חב’ המועצה
  • מר יוסף חמוד , חב’ המועצה
  • מר אכרם רבאח , חבר המועצה
  • מר מאהר חטאר, חבר המועצה
  • מר אמין ק’דמאני, חבר מועצה
  • מר סאמח סבאג’, חבר מועצה
  • ד”ר רביע אבראהים, חבר מועצה
  • מר איהאב אלולי, חב’ המועצה
  • מר איאד סבאג, חבר מועצה

 

משתתפים:

  • עו”ד קאסם סייד אחמד, יועמ”ש
  • רו”ח שאדי בריק, גזבר המועצה
  • חסן מחמוד, מזכיר המועצה, רושם הפרוטוקול

 

התכנסה מליאת המועצה ביום חמישי 25/02/2021 בשעה 18:00 בלשכת ראש המועצה.

 

על סדר היום:

  • אישור פרוטוקולים קודמים (מליאה 1 מן המניין ומליאות ,1,2,3,4 לא מן המניין).

חברי המליאה קיבלו את הפרוטוקולים הקודמים במייל ביחד עם הזימון לישיבה הנוכחית ונדרשו לעיין בהם.

החלטה: חברי המליאה אשרו את כלל הפרוטוקולים הקודמים.

חבר המועצה, סאמח סבאג ביקש לערוך תיקון בפרוטוקול של המליאה מן המניין מס” 01/2021,  סאמח העיר כי בסעיף העלאת אחוז משרת המבקר הוא התנגד להעלאת משרת המבקר ל- 100% משרה מאחר וחברי המועצה משוכנעים כי קיים צורך בהקצאת מימון למילוי משרת הנדסאי במחלקת ההנדסה של הרשות.

גזבר המועצה הבהיר כי ידוע לכם כי משרת הנדסאי במחלקת ההנדסה מתוקצבת בתקציב של 2021.

החלטה:

הסעיף יתוקן בפרוטוקול בהתאם לאמור

 

  • דיון בנושא שכירות מבנה מועצה חדש

מאחר וקיימת הצעה לשכירות מבנה שבבעלות ג’סאן רבאח, חבר המועצה אכרם רבאח יצא מהדיון בשל חשש לניגוד עניינים.

ראש המועצה מסביר לחברי המועצה את הצורך במעבר ממבנה המועצה הקיים ולשכור מבנה חדש אשר עונה על כל דרישות הבטיחות ואשר יכיל את מחלקת החינוך ומחלקת הגביה (מבנים בשכירות) בנוסף לשאר המחלקות הקיימות כיום במבנה הרשות. צורך זה נבדק גם ע”י גזבר הרשות אשר עשה בדיקה כלכלית והשוואה בהוצאת בין המצב הקיים לבין המעבר למבנה חדש, יציאה מהמושכרים האחרים, לפני קבלת ההחלטה באיתור מבנה מועצה חדש.

למרות שמדובר באיתור מבנה ייחודי שצריך לענות על תנאים מיוחדים, המועצה פרסמה בעבר הודעה לאיתור מבנה לשכירות שמתאים .

המבנים שהוצעו היו באזור התעשייה פרט לשתי הצעות: הצעה של מבנה בתוך היישוב (במצב שלד) שמצריך שיפוצים והתאמות והשקעה, והצעתו של מר גסאן רבאח (מלון נרקיס) שועדת האיתור מצאה כי הוא המבנה  המתאים ביותר.

לאחר דיון במיקום של המבנה המוצע הוחלט כי:

על מנת לנסות ולאתר מושכר מתאים יותר, ראש המועצה וחברי המליאה הציעו לפרסם הודעה חדשה לאיתור מבנה מועצה חדש לשכירות וגם הם ינסו לאתר מבנים מתאימים בתוך הישוב וידונו בנושא בישיבה הבאה .

 

  • אישור פיצויים לנזקים אשר נגרמו למכשירי חשמל שברשות תושבים עקב תקלות ברשת החשמל בתוך הישוב.

עו”ד קאסם: המועצה המקומית מוגדרת כמחלק חשמל היסטורי, וכספק שירות חיוני, על כן אמת מידה של רשות החשמל חלים על הרשות, תושבים שנגרם נזק למכשירי חשמל שברשותם מגישים בקשה לפיצוי בהתאם לאמת מידה האמור, ולאחר קבלת כל המסמכים הרלוונטיים לרבות אישור בודק חשמל בעניין האחריות , חוות דעת, חשבוניות וכו”,  ועדת השלושה (הפיצויים) במועצה תדון בבקשות ותחליט בעניין זכאותם לפיצוי.

הועדה הציגה לחברי המועצה החלטתה בעניין תשלום פיצויים לתושבים שנגרם נזק למכשירים ברשותם שבאחריות המועצה .

החלטה:

כלל חברי המליאה אישורו את תשלום הפיצויים שהוקצו לנפגעים מתקלות ברשת החשמל בישוב ואשר אושרו ע”י ועדת הפיצויים ברשות והוצגו להם.

  • אישור מפורטת ע”ש מונדר מחמד סבאג 256-0928168:  איחוד וחלוקה בהסכמה ושינוי בקווי בניין במג’דל שמס.

חברי המועצה ולאחר ששמעו הסבר מעורכת התכנית גב’ סמאהר אבו סאלח, החליטו לא לאשר את התכנית הנ”ל  כי מדובר בביטול דרך מאושרת בתכנית המתאר ויצירת פטיש בתכנית המוצעת (כניסה לדרך ללא מוצא) דבר אשר ישפיע על התנועה העתידית באותה שכונה.

 

  • מינוי חבר ועדת ערר בעניין ארנונה (יו”ר הועדה) במקום יו”ר שהתפטר.

לאחר התפטרות חבר ועדת הערר בעניין ארנונה, חברי המליאה נתבקשו בישיבה קודמת לאתר ולהציע עו”ד מתאים אשר עונה על דרישות מילוי תפקיד יו”ר ועדת ערר בעניין הארנונה במקום יו”ר הועדה עו”ד אחמד פחראלדין שהתפטר מהתפקיד ופיטוריו אושרו ע”י חברי המועצה, צריך לבחור בעורך דין תושב הישוב, הכשיר להתמנות לשופט בית משפט שלום.

אכרם רבאח: נסתי לפנות לעורכי דין רבים בישוב ואף אחד לא היה מעוניין בתפקיד.

 

ועדת האיתור במועצה פנתה לעו”ד אשר עונים על הדרשות, נענה לפנייה שלה עו”ד זיאד אבו סאלח ולאחר ראיון שנערך אתו עם ועדת השלושה ברשות נמצא מתאים למלוי התפקיד.

חבר המועצה סאמח סבאג מתנגד למינוי עו”ד זיאד ומבקש לפרסם הודעה ולפנות לעו”ד אחרים.

עו”ד קאסם : אין נוהל כזה, המועצה, יעדת האיתור ברשות פנתה למספר עורכי דין ולא היו מעוניינים להגיש מועמדותם.

החלטה:  חברי המועצה אשרו ברוב קולות את מינויו של עו”ד זיאד אבו סאלח כיו”ר ועדת ערר ארנונה .

כאשר חברי ועדת הערר בעניין ארנונה יהיו:

עו”ד זיאד אבו סאלח – יו”ר

מר סאלח זהוי – הנדסאי ושמאי – חבר ועדה

מר מוניר מחמוד – חבר ועדה

  

  • אישור מינוי פקיד גביה

עו”ד קאסם: המינוי של מנהלת הארנונה במועצה, גב’ רוז אבו סאלח, כפקידת גבייה אושר ע”י חברי המועצה בישיבה שהתקיימה בזום, ישיבת מועצה מס’: 01/2021, מיום: 11-01-2021.

הבקשה לאישור המינוי הועברה לפי הנהלים לאישור משרד הפנים ומשרד האוצר, המחלקה המשפטית במשרד הפנים ביקשו שאישור המינוי במליאת המועצה ייעשה בישיבת מליאת מועצה פרונטלית, חזיתית, בשל כך אנחנו מעלים את הנושא שינית לאישורכם, לאחר קבלת האישורים הרלוונטיים המנוי יפורסם ברשומות.

עו”ד קאסם: להלן סמכויות פקיד גבייה במועצה:

  • גביית ארנונה כללית המוטלת מכוח חוק ההסדרים במשק
  • גביית כל תשלומי החובה המגיעים לרשות, מסים , אגרות והיטלים
  • קבלת פניות תושבים ומתן תשובה בעניין גבייה ונושאי מסי הרשות
  • קבלת תשלומים וביצוע פעולות אכיפה
  • אחריות על עדכון חיובים וזיכויים בכרטיסי התושבים

הגזבר: מינוי פקידת גבייה במועצה נחוץ ביותר כדי לטפל ולבצע פעולות גבייה גם במקרה של היעדרותי  מהעבודה.

 

החלטה:

חברי המליאה אישרו פה אחד את מינויה של מנהלת הגביה ברשות, גב’ רוז אבו סאלח כפקידת גביה.

 

  • דיון בעניין תפקוד משק החשמל בישוב והעברתו לאחריות חברת החשמל.

ראש המועצה שואל את היועץ המשפטי באם באפשרות חבר המועצה סאמח סבאג’ להשתתף בדיון בנושא החשמל בהיותו עובד חברת החשמל.

עו”ד קאסם : לדעתי ניתן להשתתף בישיבה ולהשמיע דעתו המקצועית בעניין החשמל בישוב מבלי להשתתף בהחלטות המועצה בעניין.

ראש המועצה :

כידוע לכם חברים, להבדל משאר הישובים בארץ, רשת החשמל בארבעת הישובים הדרוזים בצפון רמת הגולן נמצאת באחריות ובחזקת המועצות המקומיות ומנוהלות על ידם ולא ע”י חברת החשמל, חברת החשמל מוליכה את החשמל עד הכניסה של הכפר בלבד, האחריות על הרשת והתחזוקה בכפר היא של המועצה.

ראש המועצה, חילק לחברי המליאה מסמך הסבר על רשת החשמל בישוב שמכיל בין היתר פירוט השקעת הרשות ברשת החשמל ואת המצב הקיים ברשת משנת 2008 עד יום זה .

ראש המועצה הבהיר כי:

  • גודל החיבור בשנת 2008 היה 110 אמפר במשך השנים הגדלנו את החיבור הראשי ל- 240 אמפר בשנת 2018 .
  • בשנת 2018 המועצה ביקשה הגדלה עד 260 אמפר וזאת לפי הצורך של הישוב לאותה שנה, עם אופציה להגדלה לשנים 2019-2020, חברת החשמל אישרה חיבור של 250 אמפר בלבד מאחר ולטענתה שאין

ביכולתה לספק יותר מ- 250 אמפר באותה שנה, ולאחר לחצים כבירים מצד המועצה, החברה החליטה  להזין את הישוב בקוו חשמל נוסף, מנייה חדשה של 50 אמפר נוספים, ,לצערנו ההליך לא הושלם ועד היום לא סיפקה החברה מענה לבקשות המועצה להגדלת החיבור.

לדעתי גם בשנה הבאה המועצה חייבת להגדיל את החיבור וזאת בהתחשב בהתפתחות הישוב ובהרחבות המוצעות במתאר הישוב.

 

  • הישוב בשנים האחרונות התפתח מבחינת מגורים, בנייה ציבורית, עסקים ותיירות בצורה משמעותית, בשיעור יותר מ- 200% כאשר היום הצורך יותר מ- 290 אמפר.

 

  • עד היום הושקעו ברשת החשמל מיליוני שקלים, מספר השנאים בשנת 2008 היה 15 שנאים לעומת 23 שנאים כיום.
  • המועצה לא חסכה בהשקעותיה ברשת, הן בהחלפת כל הרשת מאלומיניום לתא”ם והן הוספת עשרה שנאים וגם התקנת מונים חכמים וחיבור חשמל נוסף לישוב בגודל של 50 אמפר דבר שעלה כ- שבע מיליון ₪. החיבור עדיין עומד על 250 אמפר ובסך הכל יהיה 300 אמפר, המצוקה תחזור על עצמה בגלל  שהיישוב גדל והכפיל את עצמו הן במגורים, בעסקים, מסעדות, והן בצימרים ועוד….
  • למרות השדרוג שעברה אותו הרשת, עדיין הצד הבטיחותי מאוד מדאיג אותי ובטח גם אתכם.
  • למרות ההשקעה והשדרוגים ברשת אנו עדים להפסקות החשמל במיוחד בחורף, הטיפוגרפיה של הישוב מאוד קשה, הישוב שלנו הגבוה ביותר בארץ, מקפיצים את המדינה כשיורד שלג בירושלים ובצפת פעם בכמה שנים ומקציבים משאבים מיוחדים כאשר דבר זה קורה ממש בשגרה אצלנו בישוב ואף גוף לא מתקצב אותנו בעונת השלגים.
  • לאחרונה משקיעה המועצה בשני מכרזים שפרסמה, יותר מ- 6,000,000 ש”ח המיועדים לשיפור הרשת, התקנת מונים חכמים לקריאה מרחוק, החלפת חיבורים ישנים, פיצול ברשת והתקנת שנאים, לצד בעיית הפרדת העומסים בתוך הישוב, הפעיה העיקרית היא הגדלת החיבור בכניסה לישוב שבאחריות חברת החשמל בלבד.
  • בשנת 2016 המועצה הצטרפה למתווה של רשות החשמל על מנת לקבל רישיון חלוקה עד היום לא הסתיים ההליך .

עו”ד קאסם:

בשנת 2005 הוגשה עתירה על ידי תושב הכפר כנגד המועצה בעניין החזקת רשת החשמל בישוב המתייחסת לרמת השירות, חוסר הבטיחות וגביית תעריפים העולים על תעריפי רשות החשמל.

במשך הדיונים בעתירה, רשות החשמל קיבלה החלטה מס’ 272 שמהווה בעצם מתווה להסדרת הפעילות של הרשויות והישובים ההיסטוריים המתחזקים משק החשמל ביישוביהם.

המתווה נועד להסדרת רישיונות לישובים אלו להמשיך במתן שירותי חשמל לתושביהם.

ההצטרפות למתווה הייתה וולונטרית, ניתנה ארכה להצטרף למתווה.

העתירה נמחקה, כל הישובים הדרוזים בצפון רמת הגולן לא הצטרפו למתווה המוצע.

בהחלטה מס” 972 נתנה הרשות תמריץ שלילי לרשויות על מנת להכריח אותם להצרף למתווה ולהסדיר את מעמדם בעניין חלוקת חשמל, בהחלטה נקבע שמחלק היסטורי, דוגמת המועצה המקומית מג’דל שמס, שלא יצטרף למתווה תוך שלושה חודשים יגבה מהצרכנים שלו תעריף מופחת מתעריף רשות החשמל, הכוונה הייתה להכריח את המחלקים ההיסטוריים, להצרף למתווה ולהסדיר מעמדם החוקי, קבלת רישיון חלוקה ו/או לחלק חשמל בהפסד.

המועצה הצטרפה למתווה והתאימה את התעריפים שגובה מהצרכנים לתעריפי רשות החשמל בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה כנגדה ע”י תושב הכפר ד”ר עמאד שמס.

בהתאם למתווה שהוצע ועל מנת לקבל רישיון חלוקה, המועצה מחויבת להקים תאגיד עירוני ו/או אזורי לטיפול במשק החשמל ולרשום אותו כדין אצל רשם החברות, כאשר התאגיד מצריך אישור משרד הפנים.

משרד הפנים לא אישר עד היום הקמת התאגיד, הדעה של משרד הפנים היא שחלוקת חשמל אינה מהתפקידים המוניציפליים של הרשות וכי יש להעביר את האחריות על משק החשמל לחברת החשמל.

בשל כך, אין התקדמות בעניין קבלת רישיון חלוקה  כדין.

ראש המועצה:

כאשר הצטרפנו למתווה נקבע שטח שיפוט שבאחריות המועצה שמכיל אזור התעשייה של הישוב,  ובשל כך חברת החשמל הפסיקה לחבר עסקים באזור התעשייה, בעלי המבנים באזור התעשייה שהוא חיוני ביותר לרשות, נתקעו ללא חיבור חשמל מאחר ואין בידי המועצה תקציבים ומשאבים להכין תשתית לחלוקת חשמל באזור התעשייה, גם אם נמצאו התקציבים הדבר מצריך תכנון והרבה זמן לביצוע, יש מבנים מוכנים ללא חשמל, התחברו אחד מהשני בניגוד לנהלים,, העניין לא סובל דיחוי ומצריך הפרדה מידית.

הפתרון היחידי האפשרי לחבר את המבנים באזור התעשייה במידית הינו להעביר את האחריות על החשמל באזור התעשייה לחברת החשמל.

התעשייה בישוב חשובה מאוד ומהווה פרנסה לתושבים רבים וההכנסות ממנה משמעותיים ביותר לרשות.

הסמכות לאשר את ההעברה היא של רשות החשמל, כך שרשות החשמל ביקשו להעביר להם החלטת מועצת הרשות בעניין, לאור האמור אני מבקש שתחליטו בעניין העברת אזור התעשייה לאחריות חברת החשמל .

לאחר דיון בנושא, רב חברי המועצה הציעו להעביר את כל רשת החשמל גם בתוך הישוב לחברת החשמל.

ראש המועצה:

אני מבקש מכל מי שהולך להתייחס מחברי המועצה לעניין , לעשות זאת בענייניות תוך התייחסות לחסרונות ויתרונות של מהלך העברת הרשת לחברת החשמל וגם להתייחס ליתרונות וחסרונות של השארת רשת החשמל בידי המועצה.

אני רוצה שתכירו היטב את עניין הבטיחות ברשת שהוא מאוד מדאיג אותנו, בעבר בתים נשרפו, היה מקרה טראגי, בישוב עדיף שחברת החשמל תטפל ברשת מבחינה בטיחותית גם ברצוני להבהיר כי העברת הרשת לחברת החשמל מחייבת הסדרת נושא טופס 4 לכל המבנים בישוב. טופס 4 יחייב את התושב במסלול ביוקראטי לא פשוט למרות שתהליך זה חיוני ביותר הן מבחינה חוקית ומבחינה בטיחוטית.

חברים, הדיון הזה ישליך על כל בית ועסק במג’דל שמס, לכן אני מבקש שתגבשו את החלטתכם לאחר הדיון מתוך אחריות מליאה למג’דל שמס ותושביה.

לשאלת חברי המועצה בעניין טופס 4, ראש המועצה השיב כי הנושא מצריך דיונים עם רשות החשמל, חברת החשמל והועדה המקומית לתכנון ובניה בעניין. צריך לקבוע מנגנון מיוחד למתן טופס 4 בבניינים הישנים  ובגרעין הכפר.

לאחר דיון מקיף בשאלת העברת רשת החשמל לאחריות חברת החשמל ו/או להמשיך ולתחזק את הרשת

ע”י המועצה המקומית, הוחלט כי:

 

חברי המועצה אישרו פה אחד את העברת רשת החשמל בכל תחומי השיפוט של הרשות לחברת חשמל (הן בישוב והן באזור התעשייה)

 

 

הישיבה ננעלה בשעה  21:30

 

___________________                                                                ______________________

חסן מחמוד                                                                                        דולן אבו סאלח

מזכיר המועצה                                                                                        ראש המועצה

 

להלן עותק סרוק לפרוטוקול :

pm202102_mn

شاهد أيضاً

נותן שירות לביצוע עבודות תכנון פיזי להסדרת מצב סטטוטורי לכבישים בישוב

פרוטוקול ישיבת ועדת התקשרויות- התקשרות עם נותן שירות לביצוע עבודות תכנון פיזי להסדרת מצב סטטוטורי לכבישים בישוב

12/12/2021   פרוטוקול ישיבת ועדת התקשרויות מועצה מקומית מגדל שמס התקשרות עם נותן שירות לביצוע …

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *